krickan.blogg.se

Hundliv, hundliv och åter hundliv. Samt lite käk och en och annan betraktelse.

Lek o bus vid Överjärva gård

Publicerad 2013-03-10 12:12:00 i Allmänt,

Lämnade Sigge själv med storebror igår kväll. Herrarna är ju tvungna att bounda lite:-) Kom hem på förnatten och fick ett glatt men lojt hälsande. Hörde sen på morgonen att han saknat mig och gått runt och letat och jag måste säga att jag faktiskt kände mig lite stolt:-). Det märks att syskonen Ivarsson är vårdpersonal eftersom jag mitt i middagen på söder fick ett sms med nummer ett och nummer två rapport för kvällen:-). På morgonen tog vi bilen till Överjärva gård och Sigge fick superbusa runt i sin långlina. Det var dock inget jätteskojigt före och jag damp på min gamla skadade svanskota rakt ner i backen. Men min vadderade rumpa tog det mesta så känner inte av det så värst. Vi tog en fika i solen och känner minnsann av lite solbränna. Vi fick ta tillfället i akt och träna på allt i från hundmöten till att möta de där konstiga mötena med folk som får för sig att ha stavar och promenera:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela